Klachtenregeling
Bij Hofmans van Benthum doen we er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de begeleiding of over de manier waarop u bent benaderd. We stellen het op prijs als u dit met ons deelt. Uw ervaringen geven ons de kans om onze zorg en dienstverlening te verbeteren.
We onderscheiden twee soorten klachten:
1. Verbeterpunten of kleine klachten
Voorbeelden: u wordt laat opgehaald, een afspraak is verkeerd gepland, of het is te warm in de praktijk.
- U kunt dit mondeling of schriftelijk melden bij uw behandelaar of de secretaresse.
- Deze punten worden verzameld en besproken in ons teamoverleg.
2. Formele of algemene klachten
Heeft u een klacht over de behandeling, communicatie of bejegening?
- Bespreek de klacht indien mogelijk eerst met de betrokken zorgverlener.
- Liever niet, of lost dit niets op? Vul dan het klachtenregelingsformulier in.
- Wij u dan ons klachtenformulier digitaal in te vullen via onderstaande link.
- U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging.
- Binnen 10 werkdagen krijgt u een inhoudelijke reactie van onze klachtenfunctionaris.
Digitaal klachtenformulier: klik hier om het digitale formulier te openen.
(Let op: deze wordt geopend in een nieuw tabblad)
Dient u uw klacht liever niet digitaal in? Neem dan contact op met de praktijk voor een papierenversie. U dient de klacht altijd schriftelijk (papier of digitaal) in te dienen.
Onze klachtenfunctionaris zal uw klacht intern in behandeling nemen en zo spoedig mogelijk contact met u opnemen, uiterlijk binnen 3 werkdagen* krijgt u een ontvangstbevestiging en binnen 10 werkdagen* een inhoudelijke reactie.
Uw klacht wordt dus altijd in behandeling genomen en uw krijgt altijd een terugkoppeling.
*Door vakantieperiodes kan dit onverhoopt langer duren. Wij hopen op uw begrip.
Indien de klacht dermate ernstig is, of het is een klacht die u niet kwijt kunt in de praktijk, of na afronding van de interne klachtenprocedure van Hofmans van Benthum is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt uw in het geval van een klacht over uw fysiotherapeut of diëtist een beroep doen op een externe klachtenregeling. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal de klacht dan in behandeling nemen. Hieronder staat per discipline een link naar de klachtenprocedure waarbij de zorgverlener is aangesloten.
Fysiotherapeuten: Klachtenregeling Stichting Keurmerk Fysiotherapie
Diëtisten: Klachtenloket Paramedici
Deze regelingen zijn gebaseerd op de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg.
Deze wet regelt hoe klachten over zorgaanbieders ingediend kunnen worden en hoe opvolging moet worden gegeven aan de klacht.


